A napokban felkérést kaptam, hogy legyek az Inspire Women kampány egyik nagykövete. Nagy megtiszteltetés számomra a felkérés és hogy a részese lehetek egy olyan programsorozatnak, amelynek célja, hogy megmutassa a nőknek az egymás közötti együttműködés, illetve a tartalmas időtöltés örömét. Bízom benne, hogy a programokon részt vevő nők hétköznapi életére is hatással lesznek az új ismeretek.

Így jutottam el ahhoz, hogy megpróbáljam megfogalmazni, hogy nekem mit jelent a tánc és mit közvetítek. Leültem a gép elé és csak bámultam, meg azon gondolkodtam, hogy hogyan lehetne ezt szépen leírni és hogyan fogalmazzam meg ezeket a néha már fennkölt érzéseket úgy, hogy ne legyen nagyon szirupos.

Aztán arra gondoltam, hogy nekem mit adott a tánc. Először is nagyon sokat tanultam magamról azoktól, akik tanáruknak választottak engem. Tanultam türelmet, alázatot és azt, hogy hogyan legyek egy közösség vezető tagja, ami történetesen nőkből áll. Kaptam barátokat, igazi, őszinte, kritikus barátokat, akikre minden körülmények között számíthatok és ami nagyon jó bennük a sok klassz dolog mellett, hogy őszintén megmondják, ha hülye vagyok és az én néha már kíméletlen őszinteségemet is nagyon jól tolerálják. Kaptam millió élményt, ezekkel a nőkkel együtt töltött kirándulások, fellépések, próbák, lelkizések alkalmával.

Az igzság az, hogy nekem nagyon kevés lány barátom volt mindig. Tini koromig főleg fiú barátaim voltak. Ma sem vagyok alkalmas a fecsegésre, ráadásul viszonylag zárkózott vagyok és inkább hallgatom meg mások problémáit, mint a sajátjaimról beszéljek, ezért nagy változás volt az életemben, hogy nőnemű barátokat kaptam felnőtt koromban.

Az évek során azt vettem észre, hogy a nők, ha összefognak és közösen alkotnak valamit, ott a siker garantált. Amikor nincs féltékenykedés, irigység sem pedig díváskodás, akkor tör felszínre az a fantasztikus érték, amit a nők mindannyian magukban hordoznak. Az óvó szeretet és a szívükben fellelhető, mérhetetlen mennyiségű erő olyan kitartóvá teszi a nőket, amit sokszor ők maguk sem ismernek és amiről sokáig én sem hittem el, hogy bennem lakozik.

Pedig ott van minden egyes nőben. Hívhatjuk ezt a szeretet erejének vagy ahogy tetszik. Hiszek abban, hogy a nők egymást segítve fantasztikus eredményeket érhetnek el, ha a már említett irigykedést, féltékenykedést, a versengést és a hamis egojukat félreteszik. Ha egy nőnek az önmagába vetett hitét sikerül egy kicsit felébreszteni vagy megerősíteni akkor rájön, hogy a közös alkotás és összefogás öröme mindent elsöprő, pozitív energiákat szabadít fel mindannyiukban. És ezt az energiát viszi tovább a mindennapjaiba.

A tánccal, az előadásokkal, amelyeket szervezek és a témaválasztásokkal már elindultam egy úton, amelynek legfontosabb céljai, hogy megerősítse nőtársaimban az önmagukba és a többi nőbe vetett hitét, továbbá hogy megtanuljuk egymástól milyen nagyszerű dolgokra vagyunk képesek végül pedig az, hogy egy olyan közösséget építsünk fel, amelyben mindenki biztonságban van. Ezt az elvetett, kicsiny magot előítéletek nélkül táplálja a női erő, egymás elfogadása és a tánc közös szeretete.

“Beautiful minds inspire others!” 😉

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

