ATS® Homecoming, ahogy egy magyar táncos látta

Többen is kértétek, hogy írjak az ATS® Homecoming-ról, és el is határoztam, hogy írok egy részletes beszámolót, milyen workshopokon voltam, kivel találkoztam, mit láttam, mit tanultam, esetleg milyen híreket tudtam meg akár innen, akár onnan.

fruagni

Agnieszka Kędzior, a barátom és útitársam

Rengeteg érzés kavarog bennem…. A repülőn ülök, hazafelé tartok San Franciscóból. Ez is olyan érdekes, haza… Nekem a haza az Magyarország, de a családom Chicagóban van, úgyhogy azt nevezem hazának. (Meggjegyzem, Anya és az Öcsém gépe néhány órája szállt le, úgyhogy egész sokan várnak otthon). Mindezek ellenére azt hiszem kicsit otthon voltam San Franciscóban a Homecoming-on.
Találkoztam régen látott ismerősökkel, új barátokat találtam és persze sok időt töltöttem a meglévő barátaimmal Grace-szel, Paulával és Agnieszkával, aki többek között a szoba- és útitársam is volt

Az eseményt Terri Allred szervezte. Fantasztikus nő, rengeteg energiája van, elképesztően kreatív és kitartó és a legjobb szervező, akit ismerek. Olyan volt, mint egy nagy családi összejövetel, egy átlagos családban. Vannak nyitottabb és zárkózottabb családtagok, van vékony vagy telt rokon. Van jókedvű, mindig mosolygós, van visszahúzódó. Vannak a családnak olyan tagjai, akik átadják a tudásukat a kevésbé tapasztaltaknak, vagy a náluk sokkal tapasztaltabbaknak. A tisztelet kölcsönös. A tapasztaltabb táncost nem csak a “táncos kora miatt” tisztelik a rokonok, ráaádsul nyitott arra, hogy egy fiataltól tanuljon és ezt nem szégyelli. A fiatal (értsd kezdő) rokonok nagyra nyitott szemekkel tanunak a tapasztaltabbaktól, kérdéseikkel viszont ugyanúgy tanítják a tapasztaltakat, mint a kezdőket. Ez nem kor kérdése, hanem tehetség, táncos tapasztalat, személyiség stb. Nincs kiemelt figyelem, nincs kedvenc gyerek a családban.
Ugye milyen idealisztikusan hangzik? Tényleg az volt az egész is, és minden egyes workshop külön-külön. Fantasztikus workshopokon vettem részt. Volt közöttük elméleti workshop, eszközös, “talajtorna”, egészen kezdő téma és olyan is, amit leginkább azok tudnak majd hasznosítani, akik már igazán haladó ATS® táncosok, vagy tanárok.

wendy

Wendyvel workshop után

Azt is kérdeztétek, hogy kiktől vettem workshopot. Nagyon sok jobbnál jobb választási lehetőség volt. A kínálatból és Wendy, Megha, Kae, Kristine, Dawn, Jesse és Kae és Kristine közös workshopját választottam. Ezeken kívül voltam Carolina technika workshopján, jóga órán, erősítésen. Volt egy “healing room” nevű szoba, ahol masszíroztatni, hennát festetni, testfestést csináltatni lehetett, vagy éppen csak lazítani. Ott is voltam, és nagyon szép mintát “kaptam”. Az elképzelésemet egy az egyben sikerült megvalósítani. Ezen kívül az első este volt egy “poster session”, ahol nagyon sok hasznos információt gyűjtöttem. Például marketing, új tanulók segítése, vegán étkezés, vagy testtudat fejlesztő technikák témakörben. Eközben Helm zenélt, volt némi egészséges vacsora, állófogadás keretében és akinek kedve támadt táncolni, az beállt a táncparkettre. Ismerősök, ismeretlenek civil ruhában táncoltak együtt, miközben Carolena nézett minket. (Én mindig sokkal jobban izgulok, ha néz miközben táncolok.)

Pénteken a workshopok után volt a részvevők estje. Az műsort Sandi és Wendy duója nyitotta, mondanom sem kell, hogy frenetikus volt. Ebben a műsorban az első felvonást mi zártuk. A Tamarind Tribal-lal és az Amaranth-tal táncoltam együtt. A mi számunk bemutatta az ATS® fejlődését. SuperBeth jelenítette meg Masha Archer-t, talpig eredeti 1920-as Assuit volt rajta. Képzelhetitek, hogy az öltözőben mindenki az Ő ruháját fogdosta. Utána mi jöttünk, a FatChanceBellyDance® korai időszakát keltettük életre, abszolút old school mozdulatokkal, old school test- és kartartással. Majd következett az ATS® későbbi korszaka, amikor az öltözet is megváltozott a test és kartartással együtt és megjelentek a “Movement Dialect”-ek. Végül következett a legújabb őrület, amit a Tamarind Tribal vezetője SuperBeth dolgozott ki, ATS® szoknya és legyező használatával.

Turbánban az Amaranth-tal

Turbánban az Amaranth-tal

Nagyon jól éreztem magam, de azt hiszem mindannyian elmondhatjuk, hogy nagyon jól éreztük magunkat a színpadon. Egyszer sem próbáltunk a Homecoming előtt. Csütörtökön este az egész csapat összejött, megbeszéltük az átmeneteket a csoportok között és a befejezést. Mi a szűkebb, chicagói csoportban fixáltuk, hogy csak old school mozdulat jöhet szóba.
A show további része szuper volt, nagyon klassz táncosok jöttek össze. A műsor emészthető hosszúságú volt, a Sister Studiók előnyt élveztek a fellépők között.
Aznap délután találkoztam egy legendával. Amikor a nap utolsó workshopjáról jöttünk ki egyszercsak szemben találtam magam Masha Archerrel és a lányval Larissával. Azt hittem elájulok. Persze többen megrohamozták fotóért és ő nagyon kedvesen beszélgetett mindenkivel. A mai napig egy hihetetlen jelenség. Elegáns, erőteljes határozott nő, aki tudja mit akar. Beszélgettünk Larissával és olyan jó volt hallani, ahogy anyukájáról beszél. Az előadást sajnos nem tudták megvárni, de fellépés előtt fotózáson volt a csoport és találkoztunk újra Mashaval és Larissával. Alig mertem elmenni előtte, annyira nevetségesnek éreztem magam az összeeszkábált turbánomban, de neki tetszett. Mondta, hogy tetszik neki és amikor Grace megköszönte neki, hogy mennyi inspirációt adott nekünk, táncosoknak és megalapozta, amit most csinálunk, kedvesen annyit mondott, “nem rajtam múlt”.
Még azon az estén ott volt Jill Parker is. Kell róla mondanom valamit? Ahogy mondják, ő a tribal fusion nagymamája.…persze a megjelenése egyáltalán nem nagyis. Bomba!
A szombat esti show a tanárok estje volt, aki szeretné, hogy ehhez hozzáfűzzek valamit, annak állok rendelkezésére!

Vasárnapra már alig éltünk, szinte fájt minden izmom. De megérte.

Fotó: © The Dancers Eye - Fine Art Bellydance Photography

Fotó: © The Dancers Eye – Fine Art Bellydance Photography

Összegezve pedig: 

  • gördülékeny regisztráció,
  • Wendy elméleti workshopja, az óra szuper érdekes volt, Wendy bomba jól nézett ki abban a ruhában, amit viselt,
  • izzasztó jóga,
  • újabb “titkok” részletek Carolenával
  • henna
  • turbó workshop Kristine-nel
  • mégtöbb flow a táncba Meghával
  • “Elájulok itt állok Masha Arceher mellett és beszélgetünk a lányával”
  • fellépés,
  • “Jesszus! ott van Jill Parker”
  • reggeli erősítés Kae módra- egyenlő halál,
  • kosár workshop Dawn-nal,
  • ebéd Wendyvel,
  • energiabomba duó titka,
  • talaj, a kevesebb több szellemében azaz attól, hogy valamit meg tudsz csinálni, nem biztos, hogy meg is kell….
  • ajajj, egy új szoknya rám ragadt,
  • fergeteges show a tanárokkal,
  • na ne, a mai jógát kihagyom, mert akkor van, amikor a reggeli és enni muszáj,
  • atyám, kidobom a reggelit azaz Shimmy clinic workshop a’la Kae,
  • megvilágosodás Wendyvel,
  • Flow óra Carolenával,
  • búcsú az új és régi barátokkal, egyeztetés a következő látogatásokról,
  • irány San Francisco.
sanfran

Golden Gate

 

Az adalék, hétfőn indulás előtt fél napot eltöltöttünk Agnieszkával San Franciscóban. 

 

 

 

 

 

….és még mindig a repülőn ülök, ami néha megremeg.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

